Oli hienoa käydä katsomassa suomalainen elokuva. Se humoristiseen sisältöön oli oikeasti sisällytetty oppi/ohje.Meillä vanhemmillahan on tapana, ainakin minulla, joskus opastaa nuorempaa sukupolvea. En(emme) tee sitä pahuuttamme vaan haluamme estää turhat kolhut, jotka olemme jo nähneet ja ehkä itse kokeneet. Iso-Vaarina olen saanut huomata monessa yhteydessä, että aika on muuttunut. On turhaa pahoittaa omaa tai muiden mieltä tuputtamalla tietojaan.

Olen useasti todennut, että Kokko-Vaarille luotu tehtävä on hyvä. Eli entisinä hyvinä aikoina :) talon vanhalle isännälle kehitettiin tärkeä tehtävä esim. heinänteon aikaan. Hänen  oli pidettävä yllä nuotiotulta taukopaikalla. Paikka valittiin tarkkaan. Hän näki sieltä työn touhun ja sen edistymisen, mutta Hänen ohjeensa/neuvonsa eivät kuuluneet pellolle. Jos jollekin tuli kysyttävää niin oli kavuttava pieni taival Kokko-Vaarin luo. Hän itse ei voinut poistua paikalta, koska tärkeä ja vastuullinen homma oli hoidettavana.

Miten liittyy seurakuntavaaleihin?  Olisihan se hienoa jos nuoret 16 täyttäneet äänestäisivät ja siten toisivat omat mielipiteensä mukaan seurakuntamme toimintaan. Olen onnellisessa asemassa, että olen saanut toimia kokko-vaarina ja olen saanut vastailla nuorten kysymyksiin. Ehkä jotain heidän ajatuksistaan on siten "tarttunut" mukaan.

En väitä, että osaan heiltä kaiken, mutta ehkä jo se, että ymmärrän ajattelutapojen erilaisuuden avitaa minua mahdollisissa päätöksissä.

Numero 44 muistuttaa, että vain äänestämällä voit vaikuttaa.